mandag den 8. juni 2009

Negle Kunst

Jeg var en tur i Polen i sidste uge. Jeg havde planer om at opdatere bloggen, men brugte det meste af tiden på at shoppe. Og ja, der blev også købt en del neglelakker. Det er altid spændende med nye mærker. I får dem selvfølgelig at se snart.

Idag har jeg lidt sjov til jer i form af lidt "kunst" til neglene. Eller i hvert fald nogle ideer. Mulighederne er uendelige.

Først har jeg leget lidt med nogle friske sommer farver. Den orange/coral farvet lak er Gosh - Peachy som er en af deres nyere lakke. Den gule er fra Zoyas nyeste kollektion La Di Da og hedder Pippa. Den er allerede en af mine favoritter til sommeren. Prikken har jeg lavet forsigtigt med penslen. Det kan sikkert gøres bedre og mere firkantet. Jeg vil også gerne undskylde mine tørre fingre på billederne. Jeg plejer at tage neglecreme på, men glemte det den dag.

Husk at holdt lagene så tynde som muligt, så det ikke tager forevigt at tørre. Slut af med en toplak, så holder det længere.




Andet forslag til hvordan man kan pynte sine negle er lavet med noget så skørt som malertape. Ja! Alt hvad man skal bruge er neglelak, malertape og monster meget tålmodighed. Det kræver at hvert lag er helt og aldeles tørt inden man sætter malertapen på, ellers sætter den sig fast på tapen og smutter med af når man fjerner den igen. Jeg gjorde også det at jeg rev et par stykker tape af og satte dem på bordet så limen blev lidt "sløvere". Det forkortede tiden lidt. Til slut brugte jeg et godt lag toplak.
Jeg brugte mine nye lakker fra mit Barry M indkøb i forskellige grønne og blå nuancer. Og lige en note; gode nyheder for dem der kan lide MAC's Peppermint Patti som desvære er udsolgt mange steder. Barry M's Mint Green er en nøjagtig (og billigere) udgave af den! Kig her for billeder af sammenligning http://www.alllacqueredup.com/2009/05/new-nail-paints-from-barry-m.html

























Ideas for Nail Art. I did a summery nail art with squares and used the brush of the polish to make them. I used Gosh - Peachy a new color from Gosh and the new yellow color Pippa from Zoya.
Then I made the stripes with painters tape. Make sure the polish is completely dry before you put the tape onto your nails. I used Barry M polishes in various blue and green colors. Barry M's Mint Green is a dupe for MAC Peppermint Patti which is almost sold out everywhere. Comparisons at: http://www.alllacqueredup.com/2009/05/new-nail-paints-from-barry-m.html
- Sussi

2 kommentarer:

rijaH sagde ...

Begge dele ser virkelig cool ud :) Tak for ideerne ;D

Anonym sagde ...

Man kan også bruge alm. tape eller striping tape (som kan købes billigt på e-Bay). Princippet er det samme, men det er tyndere og fungerer derfor bedre. Man får herved en mere ret linje. :-)

Send en kommentar