fredag den 1. januar 2010

Nytårsnegle

Først og fremmest vil Maja og jeg gerne ønske alle et godt nytår og tak for alle de positive bemærkninger og støtte vi har fået sidste år til vores lille projekt her.

Dernæst vil jeg gerne vise jer mine nytårsnegle. Jeg ville ha vist dem igår, men jeg skulle på arbejde og så gøres klar til fest. Jeg lavede allerede mine nytårsnegle d. 30 og brugte lige knap en time på det. Det var første gang jeg har prøvet at lave disse negle, så jeg håber at det går lidt hurtigere næste gang jeg prøver. Resultatet blev, synes jeg, ret godt.

Først billeder


Først lakerede jeg neglene med Gosh - Cool Blue (2 lag) og gav dem et tyndt lag overlak og ventede på at det var helt tørt. Så fandt jeg det stof frem jeg ville bruge og klippede nogle små firkanter ud, så de passede til fingrene på den første hånd. Stykkerne behøver ikke at passe helt da man kan klippe dem til bagefter. Så tog jeg en negl ad gangen og kom et tykt lag overlak på og pressede forsigtigt stofstykket ned på neglen og sørgede for at presse over hele neglen ud til kanterne. Når det så havde tørret en smule kunne jeg med en fin neglelak med spids på klippe rundt langs neglen og få overskydende stof væk. Da jeg var færdig med alle neglene kunne jeg se om der var steder hvor stoffet ikke sad fast og så forsigtigt gi en smule mere overlak i kanterne.
Jeg kan ikke anbefale at man laver disse negle hvis man skal ha nylonstrømper på eller lave opsat hår, da stoffet sidder fast og river lidt. Jeg måtte finde et par latexgummihandsker frem da jeg skulle ha nylonstrømper på til fest. Mit flettede hår havde også taget en del tid, så det var ikke helt gennemtænkt.
Når man så skal have det af igen. For det sidder dælme fast. Så vil jeg anbefale at man tager noget vat (ikke rondeller) og kommer en smule neglelakfjerne på at sætter et lille stykke fast på hver negl, så det kan opløse al den overlak og lak man har på. Dette trick kan også bruges til hvis man har haft glitter lak på, så man ikke sidder og gnider på neglen så glitteren laver ridser på overfladen. Så når det har siddet et par minutter kan man trykke ned på neglen og fjerne det meste af lakken.
Mht stof, så kan alt bruges, men stof der trævler kan være lidt uhandy, da det er svært at få klippet lige af rundt i kanten. Jeg købte 5 forskellige stykker stof stof2000 på 25cm (da det er det mindste) og der er nok til et par tusinde negle, eller man kan sy et bånd til håret så det matcher ens negle.
Jeg håber at I kan bruge ideen selv. Jeg skal i hvert fald prøve det igen. Jeg regner med at jeg tager al mit stof med til negledagen d. 9, så I kan prøve det selv.
- Sussi -



1 kommentarer:

Sanne sagde ...

Genial idé, det ser superflot ud.
Jeg er ked af at jeg ikke kan komme til negledagen, jeg håber I gør det igen, så jeg forhåbentligt kan komme med der. :)

Send en kommentar