onsdag den 14. juli 2010

Test - misfarvede negle.

I mandags skrev jeg, at jeg ville teste nogle forskellige måder, hvorpå man kunne fjerne misfarvninger fra sine negle. Jeg prøvede 2 forskellige måder, den ene med tandpasta med whitener effekt + citron saft. Den anden var med citron saft + bagepulver.

Det var meningen at jeg ville vise jer resultatet igår, men vejret tillod ikke lys nok til at tage billederne. Så derfor kommer det idag. Jeg håber at I vil synes om resultatet.

Inden jeg gik i gang filede jeg mine negle og gjorde dem rene fra diverse produkter.

Højre hånd:
Her brugte jeg tandpasta + citron. Jeg tog en skål og kom lige dele af hver i. Derefter tog jeg en tandbørste og mixede det sammen. Ifølge rådet skulle man børste 5 minutter, men jeg børstede dem i 20 minutter før jeg så en forskel.

Før billede:

Efter billede:

Som I kan se er neglene blevet en del hvidere generelt. Men den nederste del af neglen er stadig lidt gullig, men ikke så meget som før. Det var også den del som var mest misfarvet. Jeg vil gøre dette igen hver 2. uge for at se om det kan blive bedre.

Venstre hånd:
På venstre hånd brugte jeg citron og bagepulver. Stadigvæk lige dele af hver målt op med en spiseske. Når man blander disse to ting sker der en reaktion og det begynder at boble. Bare rør det sammen indtil det er blandet godt. Da dette er mere tyndt end tandpastaen brugte jeg en neglebørste. Det sprøjter lidt så undgå at få det i øjnene. Jeg skrubbede i ca 20 minutter.

Før billede:

Efter billede:

Her synes jeg virkelig man kan se en forskel. Selvfølgelig er der stadigvæk misfarvninger nederst på neglene, men slet ikke så meget som før.

Efterbehandling:
Efter at jeg havde vasket neglene rene igen, brugte jeg en buffer til først at file det øverste lag af neglene. Derefter buffede jeg dem så de blev skinnende.

Konkusion:
Jeg tror at jeg har bevist at man ikke behøver at bruge en masse penge på produkter for at få ens negle lidt hvidere. Der findes endnu flere råd til hvordan man bruger ting i husholdningen til at fjerne misfarvninger, men da jeg kun har 2 hænder ville jeg prøve de 2 råd, som jeg fandt mest plausible. Tandpastaen virkede nok mest pga citron saften, men selvom at det var mest behageligt at bruge, så vil jeg ikke bruge det igen.

Derimod var bagepulver/citron kombinationen en smule ubehagelig at bruge, pga sprøjt. Bagepulveret havde dog den effekt at det havde små korn, som virkede som en exfoliering(?) på neglene. Jeg vil helt klart bruge denne rensning igen.

Jeg vil dog kigge efter produkter der kan fjerne misfarvningerne og se om de resultater er bedre end disse.

Sussi

4 kommentarer:

Heidis madlog sagde ...

Hey Maja og Sussi.

Jeg har sendt en award til jer, så håber i vil lege med. I er self. begge velkomne til at svare på den :)

Hilsen Heidi
Heidismadblog.blogspot.com

Anonym sagde ...

I skal dog passe på med at gøre dette, da det slider lige så meget på neglene som det fx. gør på tænderne - ja, neglene bliver hele tiden udskiftet, men det er stadig rigtig usundt for dem.

MichellesModeslam sagde ...

Jeg har lige prøvet nr. 2 test og den virkede også for mig!! :) Har lige lavet blog indlæg om det og linket til jer.

//MichellesModeslam.blogspot.com

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Michelle: Godt at du fik det til at virke :) og sejt at du har linket til os :)

Mvh Sussi og Maja

Send en kommentar