mandag den 5. marts 2012

Blå Mandag: Teal sammenligning.

 I anledning af at konfirmations sæsonen snart er i gang, har jeg valgt et Blå Mandag tema hver mandag i denne måned. I dag har jeg en sammenligning af disse 4 lakker, men næste mandag kommer der lidt nail art eller noget lidt sjovere.

De 4 lakker jeg har testet i dag er: Fra venstre; OPI - Fly (Nicki Minaj), Illamasqua - Muse, Essie - Go Overboard (ny) og L'oreal - Blue Fashionista (815?).


Selvom de 4 lakker er forskellige i forhold hvor lyse de er, så er de ret tæt på hinanden farvemæssigt. De ser mindre forskellige ud i flaskerne dog. Essie'en og Illamasqua'en er tættest på hinanden, hvor den lyse OPI, lignede mere de andre i flasken end da den kom på. L'oreal lakken er mere blå end teal (grøn/blå).


Essie - Go Overboard var klart min favorit af disse. Ikke nok med at farven er super fed. Den havde også den bedste pensel, den bedste konsistens og farvemæthed. Det tog 2 tynde lag for at dække helt.

Illamasqua - Muse kom ind på en anden plads. Lige efter Essie'en mht pensel og konsistens. Rigtig lækker og godt dækkende. 2 lag også.

OPI - Fly er desværre en mini neglelak og derfor er penslen ikke super god. Den har også en lille pensel, så det tager nogle flere strøg for at få den helt dækkende. Den er også en anelse tynd i konsistensen, så det hjælper jo ikke på dækkeevnen. Jeg har 3 lag på testhjulet.

L'oreal - Blue Fashionista har desværre også en dårlig pensel. Den er dog en anelse bedre end de andre jeg har testet, men pga den ulige dækkeevne, så tager det også 3 lag for at få den til at dække optimalt. Farven er dog helt i top. Jeg er dog glad for at jeg ikke skulle "holde mig inden for neglebåndene". Der var et par enkelte pensel hår der strittede igen.


Sussi

14 kommentarer:

NikolineBieber sagde ...

Ej hvor er jeg glad for det her tema! Jeg skal nemlig konfirmeres i år, så jeg glæder mig meget til at se hvad du finder på! :D

Sofie Weis-Fogh sagde ...

Hej piger
Super blog I har jer - læser den hver dag.

Lige et sidespring fra dette indlæg:
Hvor er det billigst at købe lakkene fra Deborah Lippmann?
Og hvad er forskellen på Deborah Lippman, Happy Birthday og Forget You?

Mvh Sofie
sw-f.blogspot.com

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Hej Sofie.. Jeg svarede dig i går i det andet indlæg. her

http://neglenymfer.blogspot.com/2012/02/deborah-lippmann-mermaids-dream.html?showComment=1330958733889#c6601655681817605104

Sussi

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Nanna Lind.. no we havn't tried them, but maybe in a few months. Our nail polish budget is spent for the next 2 months :(

Sussi

Signe H. S. sagde ...

Fed blog piger, jeg kan rigtig godt lide den!
Siden i har så meget styr på neglelak, ville jeg høre om i kan hjælpe mig med en lille ting? Jeg søger en dyb marine blå neglelak, som dækker flot og er til en rimelig pris. Har i nogle ideer eller kender i nogle gode mærker? :-)

xoxo
http://signesjoervad.blogspot.com/

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Hej Signe.. Hmm jeg tænkte måske Rimmel's My Denim. Barry M har også en flot mørkeblå og de koster 3 pund på deres hjemmeside.

Sussi

Signe H. S. sagde ...

tusind tak :-)

Alicia sagde ...

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad neglelakken fra OPI hedder, for det er i hvert fald ikke Fly. Jeg har nemlig selv Fly, og den er meget mørkere og mere turkis :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Alice.. Det er OPI - Fly som der står i indlægget. Det kan være lyset og kameraet der får den til at se lysere og mindre tyrkis ud. Jeg synes også den var lidt mørkere i flasken, men det er svært at få et nøjagtigt billede af farven, især blå og lilla neglelakker er svære at fotografere.

Sussi

Alicia sagde ...

Så synes jeg bare, at det er mærkeligt, at der er SÅ stor forskel på vores lakker. Det er jo ikke bare nuancen, der er en smule lysere; det er en helt anden farve. Min lak ligger nærmest på grænsen til at være grøn. Så meget ændrer den sig i hvert fald ikke på billeder, lige meget hvilket lys jeg tager dem i. Jeg vil bare gerne vide hvad den farve hedder.. og da jeg ved, at der ikke står navn på OPI’s minilakker, ved jeg, at det er svært at være sikker. Jeg synes jo bare, at den er pæn..

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Alice... Jeg forstår hvad du mener, men tog den ud af mini kollektion indpakningen og testede den. Men jeg kan godt prøve at teste den igen i andet lys. Kan sige at 3 års erfaring med at tage billeder af neglelak siger at der sagtens kan være stor forskel på farver på kamera/skærm til virkelighed.

Sussi

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Alice.. Du kan se mere farverigtige billeder i det indlæg hvor jeg har testet alle lakkerne fra Nicki Minaj mini kollektionen her:

http://neglenymfer.blogspot.com/2012/02/opi-nicki-minaj.html?m=0

Sussi

Alicia sagde ...

Okay, tak for det!
Det er bare irriterende, at den har ændret sig så meget. Jeg leder nemlig efter en neglelak i lige præcis den farve. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. :)

MriliaQmul_mo2000 sagde ...

MriliaQmul_mo2000 Chloe Walsh https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=diacrepilhi.Descargar-Retro-Classix--Super-BurgerTime-gratuita-2021
sotalderpma

Send en kommentar