torsdag den 14. februar 2013

Februar Udfordringen Dag 14 - Valentines Negle


Som jeg skrev igår får I dagens design tidligt, så I har en chance for at lave det på jeres egne negle hvis I skulle få lyst til det.
Jeg ved godt, at mange laver hjerter på neglene når det er Valentines dag, men det springer jeg over i år. I stedet har jeg valgt en anden klassikker - kirsebærblomster-grene. Jeg elsker den slags grene. De er smukke og passer i mine øjne rigtig godt til til et romantisk design. Udover det, er de nemme at tegne, så alle kan være med.
Jeg har taget billeder undervejs og I får en kort beskrivelse til hvert billede.

Først får I en liste over de ting jeg har brugt:

- Guld Neglelak H&M Creme De La Creme (Basen for manicuren)
- Kobber Neglelak Nilens Jord nr 678 (Grenene)
- Rød (OPI Paint My Moji-Toes Red), Hvid (Essie Blanc) og Pink (OPI Thats Hot! Pink) Neglelak (Blomsterne)
- Seche Vite (Toplak)
- CND (Underlak
- Tynd Pensel (til at male grenene)
- Lille dotting tool (til blomsterne)


Trin 1:
Læg din basis manicure, med først underlak, og så den farve du ønsker skal være base. Jeg har til dette design valgt guld. Jeg elsker hvordan den holografiske guld glimmer skinner når der er godt vejr, så idag blev det den. Men det er også virklig smukt med en turkis lak som base til dette design.


Trin 2:
Mal grene på neglene. Jeg har gjort det ved, at trække lidt neglelak, med min tynde pensel, fra et hjørne af neglen ind mod midten af neglen. Jeg starter altid med at lave 2-3 grund grene, som danner basis for hvor de små kviste skal stikke ud. De to start grene skal være lettere bølgede, det giver et mere realistisk udtryk. Når du er tilfreds med de første grene, så kan du male små kviste på, start inde ved grenen og træk penslen ud fra grenen. På den måde bliver grenene tykkest inderst og tyndest yderst.



Trin 3:
Til blomsterne bruger jeg 3 farver, rød, pink og hvid. Jeg plejer at lægge de tre klatter neglelak tæt, så jeg med mit dotting tool kan blande farvene let, inden jeg laver små blomster prikker på neglene. På den måde kommer der farvespil i blomsterne, hvilket igen giver en rigtig fin effekt på neglene. De store blomster er lavet ved at lave 3-4 pletter meget tæt på hinanden.





Trin 4:
Læg toplak på og lad det tøre helt.


3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Wow det er en flot manicure :-p

Unknown sagde ...

Virkelig fin manicure :D

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Tak skal I have begge to. Jeg er også helt vild med den. Det var en fornøjelse at lave, og resultatet blev SÅ godt :)

Mvh Maja

Send en kommentar