tirsdag den 23. april 2013

Bio Sculpture - Neglelak


Kender I mærket Bio Sculpture? Det er et lak mærke, som har lavet en masse lækre gele-negle produkter, som allesammen skulle være fri for Formaldehyd, Tholuen og Pthalater. Hverken Sussi eller jeg gør os i at lave gele negle, men heldigvis laver Bio Sculpture også nogle almindelige neglelakker, som stadig er uden al den dårlige kemi. Jeg fik forresten et tip af hende, som sendte os neglelakkerne, man kan hærde dem i en uv lampe hvis man har sådan en, og det skulle give længere holdbarhed. Jeg prøvede det, og synes faktisk at holdbarheden var bedre end hos minde andre lakker, men om det skyldes at Bio Sculpture holder bedre eller om uv-lampen gjorde en forskel skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil prøve at se om det gør en forskel med fx OPI, Essie eller nogle af de andre store mærker.
Jeg er rigtig vild med, at flere og flere neglelak mærker begynder at holde deres neglelakker 3free. Det gør, at man som forbruger ikke behøver bekymre sig så meget fordi man godt kan lide at pynte sine negle. Derudover kan man også med bedre samvittighed pynte sine negle under en graviditet.

Nå, nu til de neglelakker jeg har prøvet.



Den første jeg prøvede var en shimmerlak, lakken har nr 141. Den havde en hvid base og var fyldt med lyserødt shimmer. Desværre er jeg ikke den store fan af shimmerlakker, selvom farvekombinationen ellers er rigtig fin hvis man skal konfirmeres eller giftes i år.
På billederne har jeg lagt 3 lag for at få den helt dækkende. Jeg har ikke brugt toplak, da jeg gerne ville at man kunne se hvor meget den skinner bare i sig selv.



Den næste lak jeg prøvede, nr 137, er en lak lige efter mit hoved. Den har en sort base og er fyldt med sølv glitter. Efter bare to lag var den så smuk at se på, jeg valgte at lægge et ekstra lag på, og det fortrød jeg bestemt ikke. Det gav den lige den ekstra mørke sorte farve, der kom også mere dybde i lakken da man kunne ane glitter fra de dybere lag. Hvis man er bange for, om en sort lak er for dyster at gå med, men gerne vil prøve noget derhen af, så er det er et godt sted at springe ud. De små glimmer stykker gør at den sorte lak bliver mere feminin og derfor kan bæres af flere.



Da jeg så denne sølv lak, tænkte jeg med de samme på Color Club's What A Drag. Da jeg fik den på blev ligheden ikke mindre. Den er lige så skøn som den fra Color Club, omend man ikke kan se det på billederne. Jeg har på billederne lagt 3 lag for at få den helt dækkende. Den har nr. 138.


Jeg var lidt nervøs for at prøve denne lak, fordi gul og jeg ikke altid går særlig godt i spænd. Jeg må også indrømme at jeg rynkede en smule på næsen da jeg lagde de første par lag, for jeg synes ikke lige at den passede særlig godt til mig. Men! så skete der den mest forunderlige ting, da jeg gik over til vinduet for at tage billeder, den græmme ælling blev pludselig til en svane. Jeg blev forelsket med det samme, og fortrød at jeg ikke havde været mere åben omkring den fra starten. Jeg var så ærgerlig over at det ikke var den sidste lak jeg havde prøvet på, for jeg havde slet ikke lyst til at tage den af, fordi den er så yummi og jelly-agtig, den har nr. 140.
Jeg har efterfølgende brugt den ret meget, faktisk så meget at næsten 1/3 af flasken allerede er brugt. :)



Den sidste neglelak jeg prøvede var jeg nødt til at holde op mod lys, i flasken, fordi jeg først troede at den var sort, men da den kom på neglene var den lilla. Jeg tror det er en shimmerlak, men fordi den er så mørk i basen, synes jeg ikke at den bliver for meget, som jeg ellers synes med shimmer-lakkerne. Jeg kan rigtig godt lide at den skinner lidt i nogle andre farver, det giver den en helt anden dybde end lilla-creme ellers har. Jeg har forsøgt at fange det på det sidste af billederne, men billedet yder slet ikke retfærdighed, det er altså finere i virkeligheden. Noget som er med til at gøre den her lak rigtig fin er, at den er jelly, det giver altid et ret lækkert udtryk i neglelakken, fordi det skaber en dybde i manicuren. Neglelakken har nr. 139.

- Maja

De anmeldte produkter i indlægget er tilsendt til os, til anmeldelse, men meningerne er 100% vores egne.

1 kommentarer:

Unknown sagde ...

Er vild med den sorte med glimmer!

http://mmonicamichela.blogspot.dk/

Send en kommentar