fredag den 4. oktober 2013

Fælles Fredag - Efterår








Jeg må hellere starte med at undskylde at jeg ikke lige fik skrevet et indlæg igår, jeg havde ellers tænkt mig at lave en rigtig fin manicure fordi det var min fødselsdag, jeg blev 24, men vi var desværre ramt af sygdom hos mindstemanden, så jeg glemte det helt. Så må det blive næste år :)

Denne fredag er temaet efterår. I sig selv er det egentlig et ret nemt tema, hvor man har masser af muligheder for at lave et fedt design. Det eneste som gjorde det lidt svært var, at jeg for 2 dage siden proklamerede, at det skulle være lyserød oktober (ups), for hvordan i alverden får man lyserød til at være efterårs-agtig?
Jeg anede ikke hvad jeg skulle stille op, og jeg prøvede først at tegne sorte blade på lyserøde negle, men det var slet ikke særlig efterårs-agtigt. Så jeg satte mig og grublede, mens jeg ledte efter inspiration på nettet, faldt jeg over nogle billeder af fantastisk flotte sommerfuglevinger malet på neglene. Neglene var blå, men heldigvis kan sommerfugle jo sagtens være andre farver. Jeg følte mig ret sikker på, at jeg kunne få noget lyserødt ind i vingerne samtidig med at det emmede af efterår, så det gik jeg i gang med.

Ført lagde jeg en base af en lyserød lak (Ciaté - Cotton Candy), dernæst et lag bronze lak fra Nilens jord (nr.678). Da det var tørt, lagde jeg et lag med Nfu-Oh nr 51 og sidst men ikke mindst et lag glitter lak fra Inglot (Lyserød selvfølgelig).

Alle lagene fik lov til at tørre rigtig godt, og da jeg følte mig sikker på det var tørt nok, malede jeg med sort selve sommerfugle-vingerne. Min sorte neglelak er mat, så jeg har altid svært ved at bedømme det endelige resultat før jeg har kommet toplak på. Jeg satte også nogle hvide prikker i det venstre "hjørne" af neglen for at give det sidste finish, og lagde et godt lag toplak på alle neglene. Jeg synes selv at det blev super godt, jeg er meget tilfreds med resultatet, der er både efterår og lyserød i mit design, hvilket er en kæmpe succes, så kan jeg fortsætte oktober med god samvittighed :)

- Maja

Klik på de andre bloggere herunder for at se hvad de har lavet til dagens udfordring.

2 kommentarer:

Kuchen sagde ...

det er rigtigt flot lavet og farverne er flotte og efterårsagtige sammen
Kan dog ikke helt kalde sommerfugle for efterårsagtige:P tror endda de er smuttet hjem til syden;) gør de jo hurtigere end fuglene

SANNE sagde ...

Wow, de er bare vildt flotte! :)

Send en kommentar