mandag den 17. marts 2014

Ciaté Doll House Collection - matte pasteller


Først og fremmest vil jeg lige nævne, at jeg altid elsker Ciaté's indpakninger! Denne her er da for cute! Pakken indeholder 5 mini lakker, 4 pasteller og en hvid. Ciaté's lakker kan købes en masse steder efterhånden (fx mange Matas butikker), og denne koster 195 i bl.a Magasin.

Generelt om lakkerne:
Jeg synes det er nogle lækre pastel farver der er valgt, men jeg undrer mig lidt over, at der er en hvid med. Nok kalder de lakkerne porcelæn effekt lakker og hvid er meget brugt i porcelæn, men jeg savner altså en lys blå. Porcelæn effekten i lakkerne kommer til sin ret i den matte overflade. Dog vil jeg lige nævne, at de tørrer hurtigt og man ikke skal påføre dem udenfor (det gjorde jeg og de tørrede så hurtigt at de klumpede sammen). Så jeg rykkede indenfor og det blev meget nemmere.


Jeg har testet alle 5 lakker på 1 hånd....

Doll Face:
Lys beige og med den matte overflade synes jeg, at det er en af de pænere nude lakker jeg har prøvet. Altså som passer til min hudfarve. Det kan jo være svært at finde en der passer. Desværre knækkede min lillefinger negl lige dagen før jeg tog billederne. Typisk. Denne var en af de nemmere at påføre. Penslen i de små flasker er tilsvarende mindre og derfor skal man bruge flere strøg for at dække neglene og når lakken tørrer så hurtigt kommer der nemt streger i lakken. Brugte 2 lag.

Paper Doll:
Den hvide "porcelæn" farvede lak. Denne var lidt sværere end Doll Face at påføre. Jeg lavede 2 tests af lakkerne. Det er 2. gang på billederne. Jeg måtte give dem en ekstra chance og synes det blev pænere anden gang, selvom der stadig er lidt striber. Vi bruger hvid i store mængder, men tror ikke denne bliver en jeg kommer til at bruge som base til nail art, når den ikke samarbejder så godt. Til gengæld vil jeg sige, at jeg blev overrasket over at den dækkede helt ved 2 lag. (næsten 1).

Baby Doll:
Laks, fersken, lys koral.. ja jeg er ikke helt sikker. Det var den jeg havde glædet mig mest til at prøve, men desværre den der skuffede mig mest. Den var næsten umulig at påføre pænt. Øv øv. Jeg elsker farven, men hvis man skal bruge SÅ mange forsøg på at påføre den pænt, at man næsten bruger al lakken, synes jeg ikke det er det værd. Jeg synes til gengæld, at den matte finish klæder farven super godt. Jeg brugte 3 lag for at prøve at dække de værste striber.

Poppet:
Åh jeg elsker denne sarte lyselilla nuance. Den var også forholdsvis nem at påføre, dog stadig med lidt striber. Mon det er meningen? (kommer lidt i tvivl). Af en lys pastel at være dækker den fantastisk og næsten kun ved 1 lag. Den matte effekt passer også rigtigt godt på denne farve. 2 lag.

Sweet Pea:
Pastel grøn, som sjovt nok lige matcher mit nye iphone cover. Denne var en smule stribet efter første lag, men flød fint ud ved 2. lag. Det var den jeg troede, jeg ville få flest problemer med, ikke pga farven, men pga, den store flade (tommelfinger neglen) den skulle dække med den lille pensel. Også 2 lag.

Tip:
Nu når lakken tørrer så hurtigt, er det en god ide, at have nok lak på penslen til hele neglen. Jo flere gange man skal stryge penslen hen over og jo flere gange man skal "dyppe" penslen i flasken, jo længere tid tager det og jo flere striber kommer der i lakken.

De fleste som kender mig, ved at jeg elsker mat neglelak og mat toplak, men denne gang har jeg valgt at komme en klar toplak på, for at se forskellen. Jeg har brugt Seche Vite. Det retter lidt af striberne ud og giver en flot skinnende finish til lakkerne. Jeg synes dog den matte effekt er meget federe.


Sussi

(produkterne i indlægget er tilsendt til anmeldelse, men meningerne er vores egne)

0 kommentarer:

Send en kommentar