fredag den 21. november 2014

Fælles Fredag: Vandfarver


Så blev det fredag igen og tid til endnu en omgang Fælles Fredag. Dagens tema er vandfarve/watercolor, som er en teknik. Det er en af de mani'er der bliver flop eller top. Jeg synes faktisk ret godt om resultatet i dag. Jeg er blevet inspireret af efterårets farver, desværre ville jeg ha ønsket der var lidt mere brunt på, men den brune jeg brugte havde rødt i sig, så, ja, øv. Men jeg er alligevel ret tilfreds.

Vandfarve teknikken er faktisk ikke så svær, det gælder bare om at være lidt kreativ. Det tager ikke så lang tid, når først man har lagt basen og fundet sine remedier frem.

Fremgangsmåde:
1. Start med 2 lag hvid og afslut med en hurtigtørrende toplak, fx Poshé eller Seche Vite.
2. Imens det tørrer hælder du lidt neglelak fjerner/acetone op i låget, eller anden beholder der kan tåle det. (ikke plastik! Men brug fx en keramik eller glas ting, fx æggebæger)
3. Find et dotting tool, en mellem størrelse pensel, en vatrondel med lidt neglelakfjerner el. acetone).
4. Find de farver du vil bruge og et stykke plastikpose/frysepose frem.
5. Start med 1 farve ad gangen og dryp et par dråber lak ud på posen, tag dit dotting tool og sæt en prik på din negl, tag din pensel dyp i acetone/neglelakfjerner og mal oveni lakken. Det er en god ide lige at teste det på posen inden du gør det på neglen, så du ved hvordan det virker. Kør ikke for meget over neglen, da det fjerner lakken igen. Tilføj evt mere i stedet.
6. Sørg for at tage 1 prik ad gangen, ellers når det at tørre ud. Fortsæt med resten af farverne. Mellem hver farve, kan du tørre penslen af i vatrondellen, så farverne ikke blander sig.
7. Når du er færdig afslut med toplak og rengør evt neglebånd med en ren pensel og neglelakfjerner.

Jeg har brugt:


Til basen brugte jeg 2 lag OPI - Alpine Snow.

Til de forskellige farver brugte jeg:
H&M - Being on the A-list (den er 4-5 år gammel tror jeg, men en gul fra fx Tiger kan bruges)
Misa - Too Much Gossip (eller en god pang orange fra Tiger eller H&M)
Essie - Alligator Purse (eller en brændt rød farve)
Essie - Very Structured (eller anden brun)

Nail art pensler:
1 til at male og fjerne neglelak ved neglebånd
1 til at påføre neglebåndsolie bagefter

Dotting tool

Lille glas skål/Dappendish (kan købes billigt: 2 for 10 kroner inkl fragt på Ebay.com søg efter Dappendish)

Acetone

Toplak:
Seche Vite (har den i en Color Club flaske derfor den store på billedet)
Ciaté - top lak
Ciaté - Mat top lak (ikke på billedet)

Både pensler og dotting tools kan købes i sæt for ingen penge på Ebay.com (vi snakker under 20 kroner for et sæt, bare søg efter dotting tools og nail art brushes)

Selvfølgelig skulle jeg lige se hvordan neglene så ud med en mat toplak, så jeg måtte lede efter min Ciaté Mattnificent, da mine 2 Essie Matte About You er brugte, men fandt den heldigvis, for jeg tror, at jeg bedre kan lide det mat.


Sussi Husk at kigge forbi de andre og se hvad de har lavet i dag.

0 kommentarer:

Send en kommentar