onsdag den 24. juni 2009

Blå Onsdag

Inspireret af den smukke blå himmel og det gode vejr, har jeg valgt at tage billeder af alle mine blå lakker. De 5 første er Majas. China Glaze - Sky High-Top var en af de lakker jeg fik af Maja i fødselsdagsgave. Jeg håber der er lidt for enhvers smag. Klik på billederne for at se dem større.

Isadora - Diamond Blue er en søvl glimmer lak med fine blå glitter stykker i. Indenfor ser man kun søvl farven, men i solen kommer den blå glitter frem.

Viva La Diva er et mærke man købe i Sverige og som vi fandt i Malmø. Denne lak nr. 39 er perlemorsagtig og hist og her kan man ane at den skifter til lilla i sollys.

Depend nr. 138 er en holo lak. En lak med flerfarvet glimmer i. Den er utrolig smuk i solen og dækker med kun 2 lag og er meget nem at påføre.

Tiger Nail Polish nr 28 er en perlemor lak. Den skifter farve i solen fra mellem til mørkeblå. Lakken er fra 10'er butikken Tiger.

Denne lak har en meget fin glimmer effekt. Den ser måske lidt kedelig ud i mørke, men i sollys får den virkelig revenche. Denne OPI lak havde dog en meget tynd børste som var lidt svær at arbejde med, men det tog kun 2 lag at få farven som i flasken frem.

Barry M's lakker er meget tykke i konsistensen og kræver en smule fortynder. Hvis ikke er den meget svær at ligge på. Denne lak er en creme lak og jeg elsker cremelakker. På billedet her har jeg kun 1 lag på.

Som jeg skrev ovenover så er lakken meget tyk, og som man kan se på billedet af Cyan Blue har jeg haft svært ved at påføre den. Jeg ville prøve uden at fortynde dem, så man kunne få et virkeligt billede af dem, men næste gang jeg skal ha en af dem på bliver den fortyndet. Cyan Blue er også en creme lak og har en flot himmelblå farve.

Barry M Turquoise ligner meget Cyan Blue, bortset fra at Cyan Blue har en blå base og Turquoise har en grøn. Turquoise er også en smule lysere i nuancen. Denne lak var enormt svær at påføre, som man kan se på det øverste billede er den meget ujævn.

Det er lidt svært at se den blå farve i denne lak, faktisk meget svært. Kun hvis man holder en hvid lak op mod den kan man se det. Denne Barry M var den værste at påføre. Der måtte jeg fortynde for overhovedet at få den på neglen.

Kotori er en dejlig mørk lak med glimmer i. Lakken er sort, men med fremtrædende blå glimmer i. I skygge er den virkelig lækker, så jeg måtte lige tilføje et billede af den. På billederne er der 3 lag lak på. Den er også meget nem at påføre.

H&M kan sagtens blande sig med andre gode lakker. Udover de skønne holo lakker, har de faktisk mange pæne farver i deres kollektion. Denne lak var meget svær at fotografere, fordi dem skinner så meget i sollys. Den har perlemor og en smule glimmer i.

Endnu en lak fr H&M. Den er mørke blå, næsten sort. Den har en sølvfarvet glimmer i der får den til at ligne et par mørkeblå denim bukser. Navnet taget i betragtning, var det sikkert også meningen ;)

Gosh - Blue Monday er en af de lakker jeg købte for at blande sort i, på jagt efter en kopi af Essie's Starry Night, som er meget svær at få fat på. Desværre lykkedes det ikke helt. Blue Monday er en blå lak med blå og lyseblå glimmer i. Som andre Gosh lakke er den meget nem at påføre. Den krævede dog et 3. lag for at dække helt.

On the Edge er en lækker creme lak. Den er mørkeblå uden at blive helt sort. Den dækker helt ved 1-2 lag og er nem at påføre. Misa's lakker er klart blandt mine favoritmærker når man taler konsistens.

Depend laver virkelig nogle fede lakker. Det er et billigt mærke, men man får heller ikke meget lak for pengene. Derfor køber jeg 2 af dem jeg ka li, så jeg ikke løber tør når de udskifter kollektionerne. Denne lak er blå glitter når det er bedst. Selve lakken er meget gennemsigtig med en anelse blå farve + en masse dejlig blå og lyseblå glitter. Det giver lakken en 3D effekt. På billedet har jeg påført 3-4 lag lak.

Depend 41 er en cobolt blå lak med en smule perlemor som man kun ser i solen. Den dækker godt, men kræver stadig 2 lag for at opnå farven i flasken. Den er nem at arbejde med. Depends lakker er som regel nemme at ha' med at gøre.

ELF er et mærke man kun kan købe på internettet. De har også masser af kosmetik og er meget billig. Depend-billig! Denne lak er godt nok lidt mærkelig i farven, men det er kun min mening. Den har en denim agtig farve, kræver 2 lag og er nem at påføre.

Her er så min fødselsdagsgave fra Maja. Fra China Glaze's Kicks kollektion - Sky High-Top. En super farve. Himmelblå og med glimmer. Den kommer virkelig til sin ret i sollys. China Glaze kan fås i udvalgte Kick butikker i Malmø, men også på internet butikker (head2toebeauty og 8ty8beauty).

Jeg blev lidt overrasket da jeg så billederne jeg havde taget af denne lak. Den skifter jo farve! I solen er den grønlig blå, men i skyggen er den lille og blå. Fantastisk. Den har en smule glitter i, som glimter i solen. I skyggen ser det lidt akavet ud med sporadisk glitter. Den kræver 2 lag og er nem at påføre.

Den 20. og sidste lak er fra mærket Mavala, som man kan få i Sverige. Dog har Matas nogle af deres manicure produkter. Farven er super fed. Hvis man klikker på billedet kan man rigtigt se den blå glimmer som er en smule mørkere end selve lakken. Nem at påføre og absolut et godt køb.
- Sussi -

1 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hedder depend neglelakken 132 el. 138?

Send en kommentar