onsdag den 16. november 2011

Dag 16: Halvmåner

 I dag har jeg lavet nogle simple halvmåner ved hjælp af lidt klistermærker / manicure stickers. Jeg har købt de runde i en boghandel, dem på ring-, lille- og tommelfingeren på ebay (søgt på manicure stickers) og den på langemanden stammer fra et fransk manicuresæt fra Mavala og det er købt i Matas.

Jeg har startet med at påføre et enkelt lag af Essie - Cocktail Bling, fra den nye vinter kollektion (kan købes på blandt andet beautybay.com ).



Derefter har jeg, med tungen lige i munden, placeret de forskellige klistermærker på neglene. Jeg har valgt forskellige former, så I kunne se hvordan de så ud. Jeg har valgt en mågeformet form til tommelfingeren og kun brugt halvdelen, fordi jeg synes at rundingen passede bedre til dette formål end den alm fransk manicure sticker. I kan se hvorfor på næste billede.



På pege fingeren (med det runde klistermærker), er det ikke blevet så godt, da et rundt stykke er svært at få til at sidde helt til, så neglelakken løb lidt ind under og derved blev kanten ikke helt skarp.
På lange fingeren har jeg det alm fransk manicure klistermærke på og der synes jeg at det blev mere lige end rundt, men det er jo også meningen, at den skal følge spidsen på neglen.
Så er der den spidse form på ring fingeren. Det ser ok, men synes nu bedst om den runde måne form.
På lillefingeren passer den lidt mere ovale form bedre, da neglen er ret smal, men på de andre negle ville den nok ikke passe helt.
Til sidst er der tommelfingeren, hvor jeg havde valgt måge formen. Den synes jeg faktisk blev bedst af de runde. Så det vil klart være den jeg bruger næste gang. Det er trods alt svært at lave halvmåner i hånden, når de vender den vej.

Sussi

Ps. Neglelakken jeg kom ovenpå var Essie - School of hard rocks, også fra den nye vinter kollektion.

0 kommentarer:

Send en kommentar