tirsdag den 22. november 2011

Dag 22: Neglelak mærker - fordele og ulemper.

Essie, OPI, China Glaze, Deborah Lippmann, Misa, Color Club, Inglot, H&M, Sally Hansen, Zoya, CND, Mavala, Models Own, Viva la Diva, Isadora, Makeup Store, Nars, Nfu Oh, Barry M, American Apparel, Chanel, Barielle, BB Couture, Claire's, Del Sol, Ink by Dennis Knudsen, Depend, Dior, Estee Lauder, Illamasqua, ELF, Gosh, Icing, Jessica, Rimmel, Nicole by OPI, Sephora, Nubar, Nilens Jord, Pieces, Orly, Sinful, NYX, New York Summer, Rescue Beauty Lounge, Wet n Wild m.fl




Disse er bare nogle af de neglelak mærker der findes på markedet. Der er ingen af disse mærker, som jeg vil sige har dårlig kvalitet. Uanset pris lever de fleste op til mine krav til hvad der er en god neglelak. Der er kriterier, som jeg går vurderer efter. Det er f.eks:



Farvemæthed: Hvor mange lag der skal til før neglelakken dækker.
Konsistens: Er neglelakken svær at lægge på fordi den er tynd, eller for tyk.
Pensel: Hvordan er penslens hår. Er den bred, tynd, lang eller kort?


Så er der også nogle andre ting jeg synes er interessante, som flaskens udseende og navnene på lakkerne. Det vigtigste er dog farven. Hvis farven er fed, så kan jeg leve med en del.



Jeg vil ikke gennemgå ALLE de nævnte neglelakker, men dem som jeg synes er væsentlige.


De mærker som har den største vifte af farver, er dem som regelmæssigt kommer med nye kollektioner. De fornyer sig og byder på farver der matcher de skiftende trends. Det er nogle af de mærker, som jeg synes fortjener at være på toppen. Udover at de følger med på moden, har de også en god kvalitet af neglelak. Det er mærker som; OPI, Essie, China Glaze og Zoya. 






Så er der de mærker, som vokser hurtigt. De leverer flotte farver og byder på en fantastisk kvalitet. De har bare endnu ikke så stort et udvalg som dem ovenover. Det er mærker som; Misa, Color Club, Inglot, CND, Depend og Sephora.






Jeg elsker når der bliver kræset for designet og selvom det ikke er et af de kriterier jeg køber efter, så er udseendet på flaskerne alligevel noget man kigger på. Mærker som; Deborah Lippmann, Nfu Oh, Zoya, American Apparel og Rescue Beauty Lounge.


OPI, Essie og China Glaze er nogle af de mærker, som gør noget ud af navnene på deres lakker. Nogle gange er de sjove og andre gange lidt fjollede. Men det er nu federe at tage en neglelak på der hedder Suzi says Feng Shui end nr 9, især hvis veninderne spørger hvad man har på. 






Der er mange der mener, at de brede pensler er dårlige eller besværlige at arbejde med. Jeg tror nu bare det handler om teknik. Der er flere mærker der bruger den brede pensel, så spørgsmålet er måske bare om vi ikke bare skal vænne os til at bruge dem. Mærker som; Dior, Rimmel, Isadora og Sally Hansen.


Farvemæthed i neglelak handler ikke altid kun om kvalitet, men også farve. Ofte kræver lysere farver flere lag for at dække helt. Mørke farver er dog ikke lig med at de dækker ved 1 lag. De fleste lakker er konstrueret til, at der skal bruges to lag. Det gør også at man skaber dybde i farven og lakken bliver jævn fordelt på neglen. F.eks Essie er med tiden blevet bedre til at lave lakker der dækker bedre. Dog er det meningen at nogle lakker skal være gennemsigtige og dermed ikke dække. Men de fleste neglelakker kan dog bygges op og blive dækkende.



Der er ikke rigtigt nogle af de neglelak mærker jeg har nævnt som laver deciderede tykke eller tynde lakker. Der findes begge slags inden for de fleste mærker. Hvis lakker bare står og f.eks i direkte sollys kan de godt blive tyndere, så det er en god ide at opbevare neglelak mørkt og køligt. F.eks i et skab eller skuffe. Jeg har hørt nogle sige at det skulle være godt at komme dem i køleskabet, jeg ved dog ikke om der er hold i det. Jeg har dog aldrig set nogle neglesaloner opbevare deres neglelak i køleskabe. Skulle man gøre netop dette er det vigtigt at låget er skruet rigtig godt på, ellers dannes der fugt i lakken. Er neglelakken tyk kan man heldigvis gøre noget ved det. Der findes særlig neglelak fortynder, ej at forveksle med neglelak fjerner, som ved et par dråber kan forvandle selv den tørreste neglelak til brugbar igen.

Sussi

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

I jeres program står der at der skal være guide om konad..

Sanne sagde ...

På mit arbejde er vi så heldige at vi kan ønske os julegaver for max. 500 kr. som kan købes på nettet, så gæt hvad jeg har ønsket mig? Deborah Lippmanns glimmer lakker! Fandt dem på http://luxbeauty.dk til 133,20 kr. stykket. Jeg kan heller ikke stå for et flot flaske, og Lippmanns flasker er så fine og retro. Jeg har også flasker i samlingen derhjemme som er formet som et kranie og en bamse, de er købt udelukkende pga. flasken. ;)

I øvrigt har jeg i den grad fået startet en negletrend herude på mit arbejde, selv de mest inkarnerede anti-duller er med på vognen nu. Og mandag skal alle lige se hvad de andre har på neglene. Alle de andre ønsker sig Konad plader og stempelsæt i julegave. Det er så skægt at være NegleNørd. :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Jeg kan se, at jeg har lavet en fejl. Jeg kiggede på den oprindelige liste, som vi lavede til at starte med. Jeg laver naturligvis en konad guide på et andet tidspunkt.

Tak for tippet Sanne :D

Sussi

Sanne sagde ...

Jeg har lavet en Konad guide:
http://gt-sanne.blogspot.com/2011/06/konad-kunst.html

:)

Send en kommentar