onsdag den 23. november 2011

Dag 23: Guide Graduering

Flere af jer har spurgt efter en guide til en gradueret manicure, som jeg viste for et års tid siden. Manicuren var lavet med en jellylak fra Nfu Oh. Jeg har brugt den samme neglelak til dette design, og jeg håber at det er til at forstå, så I evt selv kan gøre det efter derhjemme.

Først har jeg lagt et lag underlak og et enkelt lag som dækker hele neglen af Nfu Oh 570. Det er vigtigt at man ikke gør laget for tykt, for så kommer man ikke til at kunne se forskel når de andre lag lægges på.


Når det første tynde lag er tørt, lægger man endnu et lag af neglelakken, men denne gang starter man ikke helt inde ved neglebåndet. Man starter et par mm fra bunden af neglen. Nu kan man allerede se forskel på den aller inderste del af neglen og den yderste 3/4 del som er blevet lidt mørkere. Husk at det er meget vigtigt at lagene er tynde.


Til næste lag gør man det samme, man starter laget et par mm fra det forrige lags startgrænse. Man kan gentage så mange gange man har lyst til, og der er negl. Jo tyndere man får lavet lagene jo flottere bliver det. 


Jeg har lagt fire lag, det sidste var desværre svært at fange på billernerne, men hvis der havde været ordentligt sollys, ville man sagtens have kunnet set alle fire lag. 
Til sidst lægger man et lag toplak, det gør overgangene lidt pænere, og på afstand kan man ikke se de skarpe kanter som man kan på billederne, der har jeg jo zoomet helt ind. I virkeligheden ser det meget mere flydende ud.

- Maja

5 kommentarer:

MichellesModeslam sagde ...

Waw, hvor er det smukt!

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Tak :)
mvh Maja

Anonym sagde ...

hej :)
Vil lige tippe om at nicehair.dk har sat alle deres essie lakker ned til 28 kr!

mvh Simone

Unknown sagde ...

Elsker de grønne farver :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Tak for tippet Simone :)

Katfio: Jeg er også vild med at den efter et lag ser grøn ud, men efter 4 ser den helt blå ud. :)

Mvh Maja

Send en kommentar