lørdag den 31. marts 2012

Jordana - Cosmic

2-3 lag Cosmic
Dagens neglelak er Jordana - Cosmic. Den er købt hos Cherryculture.com og koster næsten ingenting. Den skulle være en efterligning af Deborah Lippmann's Across the Universe, men allerede da jeg så flasken måtte jeg erkende at det ikke var helt så tæt på som forventet.

2 lag cosmic ovenpå China Glaze Secret Periwinkle på tommelfinger neglen.


Den mest tydelige forskel er basen i neglelakken. I Across the Universe (ATC) er basen farvet med en mørkeblå jelly neglelak. I Cosmic er den helt klar. Det gør bare at man skal komme en mørkeblå neglelak på inden selvfølgelig. Jeg er nemlig ikke vild med at man kan se neglen igennem. Den anden forskel er påførelsen. Cosmis er en anelse svær at påføre. Mest fordi at glitter stykkerne virker kluntede. De glider ikke på neglen OG BLIR DER, men når man fører penslen ned så glider de med af igen, så man skal lissom duppe dem på. ATC har ikke det problem, men nu er det jo også en kvalitetsneglelak og en dyrere en af slagsen, så man forventer en del mere. Den har en bedre pensel og en bedre formel/konsistens.

Men her slutter forskellene faktisk næsten. Hvis man kan finde en neglelak der passer til basen i ATC, så er Jordana Cosmic faktisk en OK erstatning. Dog vil glitteret ligge ovenpå hvorimod glitteret i ATC ligger indeni lakken og det gir det mere dybde. Jeg har snuppet et af Maja's billeder af ATC, så I kan se begge to. Jeg tror dog at et godt lag toplak vil forbedre udseendet på Cosmic og få glitter stykkerne til at sidde bedre fast.

Across the Universe.

Sussi

0 kommentarer:

Send en kommentar