fredag den 27. april 2012

Blå/Hvid/Sort H&M marmorering.


Dagens negle er lavet med en metode man kalder vand marmorering, (Water marbling) og det er en af de få gange jeg har fået til at virke med det samme. Hvis I kender mig bare en lille smule efterhånden, så er jeg nok den af os (alle sammen :P) der har mindst tålmodighed. Derfor begår jeg mig sjældent med disse tidskrævende procedurer.

Til disse negle har jeg brugt 3 lakker fra H&M: Blue My Mind, som efter min mening er den flotteste de nogensinde har lavet, Manhunter (den sorte) og den hvide Love at First Sight.

Først malede jeg mine negle sorte (1 lag) for at danne en base i tilfælde af at marmoreringen ikke dækkede helt. Dernæst kom jeg tape rundt om mine negle (alle 4 sider), for at mindste arbejdet med at fjerne overkydende neglelak bagefter. Så tog jeg en flaske ad gangen og dryppede 1-2 dråber neglelak i en skål med lunkent vand. Jeg slog med fingeren på siden af skålen hvis ikke dråberne ikke fordelte sig. Da jeg havde kommet 3-4 dråber i, tog jeg en træpind og bevægede lakken forsigtigt rundt i skålen, så der kom lidt mønster i. Til sidst dyppede jeg 2 negle ad gangen i vandet der hvor mønstret jeg ville have på neglene var og holdt dem under indtil jeg med noget vat havde fjernet det overskydende neglelak fra overfladen. Hvis ikke man fjerner al den overskydende neglelak fra overfladen vil man ikke kunne få lakken til at brede sig ud til næste omgang.

Håber det var til at forstå. :D Der findes et utal af videoer på youtube. Bare søg på "water marbling". Ikke alle gør det på samme måde, så det er bare at finde den måde der passer en bedst.

Der kom en enkelt boble i lakken
Sussi

6 kommentarer:

Julie sagde ...

Hvor er det fint, det kunne være jeg skulle prøve med water marbling igen. Det plejer ikke at gå så godt ;)

MichellesModeslam sagde ...

Hold da helt op! Hvor er det bare smukt! Det er jo det rene kunstværk. :=

Anonym sagde ...

fedt fedt fedt det blev da godt, det plager ikke at gå så godt for mig, men skal prøve igen en gang.

http://polish-life.blogspot.com/

sts sagde ...

Sejt, det må jeg da lige prøve:)

http://beautilicious11.blogspot.com/

Julie Hansen sagde ...

Flot lavet!:)
Jeg er slev rigtig dårlig til det, men jeg tror at det skal prøves igen!:D

Unknown sagde ...

Virkelig fedt! Har længe haft lyst til at afprøve water marbeling - måske man skulle kaste sig ud i det :)

Har også set nogle steder hvor de smører rundt om neglen med vaseline i stedet for at putte tape på - måske det kunne virke?

Send en kommentar