mandag den 28. maj 2012

Sephora - Velvet Hand Scrub



I dag har jeg testet et produkt fra Sephora. Jeg har haft lidt tørre hænder her på det sidste og sammen med de kedelige korte negle, så synes jeg ville prøve om jeg kunne få ændret lidt på det. Jeg var jo et smut forbi Sephora for at se på udvalget og hvis I husker det, så var jeg lidt skuffet over neglelak udvalget. Dog fik jeg øje på denne scrub og tænkte på mine stakkels tørre hænder. Den kostede dog 90 kroner, så jeg tabte kæben en smule da skulle betale. (der stod ikke priser på hylden).

Til dem der ikke ved det, så er Sephora en fransk beauty kæde, som også findes i andre lande ud over Frankrig. F.x har de en masse i New York og nu også en i Danmark, som befinder sig i underetagen af Illum i København. De har deres eget mærke og det er primært det de sælger i den i København. I f.eks Frankrig og New York har de en bunke andre make up mærker, som Kat Von D, Hello Kitty, Illamasqua, Nars, og som jeg havde håbet på de havde i København Sephora by OPI. Et mærke lavet i samarbejde med OPI, derfor navnet. Jeg fik dog et par stykker derfra, da jeg var i New York sidste gang.

Nu til selve testen:

På flasken står der både på fransk og engelsk hvad man skal gøre. En meget kort trin for trin beskrivelse. Faktisk kun 2 trin: Shake before use. Massage on dry skin for 10 seconds then rinse with warm water. Det burde være noget alle kan finde ud af.

På flasken står der yderligere: (oversætter nogenlunde)

Dermatologisk testet og uden parabener. Indeholder mandel olie og avocado olie.

Produktet har ikke nogen særlig fremtrædende duft og indeholder ikke nogen parfume jeg ikke kan tåle. Min hud er meget følsom, så hvis jeg slår ud er det en god indikator på, at noget indeholder meget parfume. I olien er der små sukker lign. korn, som når man masserer hænderne, eksfolierer og efterlader huden blød. Olien fugter huden og gør den skinnende.

Det er en god ide IKKE at massere huden med eksfolierende korn i i mere end de 10 sekunder, da det kan gøre ondt at gøre det for meget. Man fjerner jo et lag døde hudceller og bliver man ved vil det føles som en hudafskrabning. Masser heller ikke for hårdt, men i bløde cirkler uden at presse for hårdt.

Selvom jeg synes at det var lidt pebret for 125 ml, så vil jeg give det en chance, og bruge det et par gange om ugen og de om det hjælper på min tørre hud. Jeg kan i hvert fald godt lide den måde min hud føles på lige nu. Selvom den er lidt fedtet. Skyl evt grundigt efter brug og dup hænderne tørre i et håndklæde, så nullermænd og den slags ikke sætter sig fast på hænderne.

Sussi

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ellers kan man også bruge en almindelig ansigtsscrub (Evt. når man i forvejen scrubber ansigtet ;)) - det gør jeg i hvert fald - og så bare smøre hænderne ind i en god, fed creme bagefter :) Det er i hvert fald noget billigere end 90 kr. :S

- Mette

Marias Nail Art sagde ...

Nu har jeg selv ekstremt tør hud og har haft det hele mit liv. Hvis jeg "scrubber" for meget så bliver huden meget sårbar, for mig er der kun en vej frem, og det er håndcreme. I Matas har de en til 60,- for 100ml. Den hedder Anjo Urte Creme, og den har hjulpet flere jeg kender med ekstremt tørre hænder. Jeg bruger den selv om natten, om dagen har jeg flere andre at skifte mellem.

Sanne sagde ...

Dvs. man behøver ikke creme bagefter?

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Sanne. Selvom jeg skyllede hænderne grundigt bagefter var de stadig ret fedtede. De er stadig dejlige bløde i dag.

Sussi

Iben sagde ...

Prøv 1 spsk. olie og 1 tsk. sukker og scrub hænderne med det. Det er lækkert og BILLIGT

Ulla sagde ...

Har I nogen erfaring med Sephoras neglelakfjerner? Hvor man stikker sine fingre ned i flasken, en efter en...

Send en kommentar