søndag den 12. august 2012

Over the rainbow








Ja, undskyld alle de mange billeder, men kunne ikke lige vælge hvilke jeg skulle bruge. Vil gerne lige sige, at jeg altså har slettet 4.. :D

Dagens negle lavede jeg for en måneds tid siden, da Maja og jeg stadig var med i den 30 dages udfordring der blev startet på Neglelir (facebook gruppe), men måtte hoppe fra igen pga Maja's håndled og ferieplaner. Men synes da ikke at I skal snydes for mine, dog ikke så vellykkede, regnbuefarvede negle.

Jeg havde set et sted, men kan ikke lige huske hvor, at det var nemmere at lave en gradiant/graduerende manicure med en makeup svamp. Jeg troede så, at jeg havde nogle gamle af slagsen fra H&M, men kunne ikke finde dem. Endte med at bruge nogle maler svampe fra Søstrene Grenes. Sådan nogle runde svampe på pinde til at duppe maling på med.

Fandt så de lakker frem jeg ville bruge, skruede lågene af dem alle og malede hurtigt en streg af hver ved siden af hinanden på svampen og til sidst duppede jeg et par gange på et stykke papir, så farverne blev tættere i overgangene og så duppede jeg det på neglene. Synes det var en nem og smart måde at gøre det på. Man skal selvfølgelig enten være forberedt på at fjerne lidt neglelak rundt om neglene, eller komme tape på rundt om neglene, så der ikke kommer noget på fingrene..

Jeg tror helt sikkert jeg vil prøve igen med andre farver og farve sammensætninger. Dog tror jeg, at jeg vil komme en hvid eller anden base farve under, så man ikke kan se neglene igennem.

Lakkerne jeg har brugt kan jeg altså ikke helt huske. Men den røde og gule er fra H&M, Den grønne er Essie Pretty Edgy. Den lilla er China Glaze - Grape Pop. Den blå kan jeg ikke huske og den orange er fra Misa.

Den holo glitter jeg har ovenpå de sidste par billeder er fra Nfu Oh og hedder gs04.

Sussi

1 kommentarer:

Unknown sagde ...

Lyder super nemt - det skal jeg altså prøve :D

Send en kommentar