onsdag den 19. december 2012

Hjemme Spa Manicure guide

I dag har jeg lavet en guide som viser hvad jeg gør, når jeg indimellem nusser om mine hænder derhjemme. Det er jo ikke hver måned jeg har råd til at gå en tur på neglesalon, så jeg har efterhånden fundet min egen rutine, som koster en brøkdel af en Spa Manicure på en salon.



Tag alt hvad du skal bruge og læg det foran dig.
- neglefil
- vat
- neglelakfjerner
- fugtig klud/vaskeklud
- lille håndklæde til at lægge under det hele
- hånd/negle creme
- neglebåndsolie
- sæbe/manicure kugler
- skål med lunkent vand
- rosenpind/træpind til negebånd
- eksfolierings creme
- buffer

1. fjern neglelak.

2. fil neglene som ønsket og buff evt neglens overflade.

3. kom lunkent vand, sæbe eller manicure kugler i skålen og
dyp neglene deri i 5 minutter.

4. kom neglebåndsolie på og masser forsigtigt neglebåndene.

5. brug rosenpinden til forsigtigt at skubbe neglebåndene tilbage mod fingeren.

6. exfolier dine hænder med hjemmelavet eksfolieringsscrub. Masser scrubben ind med cirkulære bevægelser, dog ikke for lang tid.

7. tør hænderne af med den fugtige klud.

8. masser hænder med hånd/neglecreme.

Så er det bare at komme i gang!


0 kommentarer:

Send en kommentar