søndag den 5. oktober 2014

Fælles Fredag Gæste blogger: Marie-Luise

Kære læsere. I oktober måned har vi hver weekend besøg af nogle af pigerne fra Fælles Fredag. Vi håber I vil tage rigtigt godt imod dem alle. I dag er det Marie-Luise.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Først og fremmest: Tusind tak til Sussi og Maja for at jeg må komme her og besøge Neglenymferne. Jeg hedder Marie-Luise og "bestyrer" den engelsksprogede negleblog Lauriestrode's Fun With Nails, som jeg nu har haft i tre år. Desuden kan jeg afsløre at jeg har fulgt Nymferne her i længere tid end jeg selv har haft min egen blog.

Dagens indlæg bliver et nail art indlæg, som er det største fokus hos mig, hvilket et langt stykke henad vejen skyldes Sussi og Maja fordi jeg blev en del af Fælles Fredag for halvandet år siden. Nail art var noget jeg var virkelig dårlig til, men med tiden er jeg kommet ret godt efter det. Jeg er ikke en af dem der selv opfinder nye teknikker, men jeg elsker at udfordre mig selv ved at fortolke andres.

Lige for tiden er mine store inspirationskilder Sveta Sanders, en russisk negleblogger, og Sheila fra Pointless Café. Så selvfølgelig er dagens mani inspireret af dem.


Jeg har fortolket Sheila's signatur mani: Needle drag på tværs af tre farver, men brugt Sveta's foretrukne værktøj, når hun laver sine swirl og drag manier: En rosenpind. Det giver et lidt grovere udtryk som jeg godt kan lide.


Mønstret på min tommelfingeren er et af Sveta's signaturmønstre - som jeg også forsøgte på min lillefinger. Jeg har prøvet fem gange, men det ville bare ikke som jeg ville. Og det er så et af mine signaturmærker: Jeg viser ofte fejlede manier frem. Af to grunde: 1. Jeg har en travl hverdag, hvor jeg kun har tid til at dulle med negle om aftenen, så jeg har begrænset tid til at rette fejl i. 2. Jeg synes det giver en ekstra dimension ved at blogge, at mine læsere også ser den del af arbejdet med nail art.


Lakkerne jeg har brugt er alle sammen fra mit personlige favoritmærke: Elevation Polish. Weddell Sea hedder den hvide, den blå hedder Bohai Sea og den grønblå er Higravstinden.

Hvis du skulle have fået lyst til at læse med hos mig, kan du jo gøre det her:

Lauriestrodes Fun With Nails

Og har du nogle spørgsmål så brug endelig kommentarfeltet ;)

0 kommentarer:

Send en kommentar