torsdag den 12. marts 2015

Røde Blomster



Dagens design er en genganger fra tidligere, men jeg fik lyst til at lave det i andre farver, og I skulle ikke snydes for billeder. Derfor har I også helt ret, hvis I synes at teksten virker bekendt, for jeg har bare kopieret den herind, men så behøver man ikke lede efter fremgangsmåde osv hvis man kun har læst dette indlæg. 
Jeg er helt vild med hvordan det blev i rød, det er lidt mere efterårs agtig, i hvert fald med denne røde, og jeg synes det ser så flot ud. Jeg får helt lyst til at prøve med flere farver på blomsterne og prøve at variere baggrunden, men jeg venter nok lidt, så I ikke når at blive trætte af indlæg med det samme design bare i forskellige farver. 

Sværhedsgrad:
Lidt bedre end begynder. Hvis du har prøvet at lægge neglelak mere end 10 gange og har prøvet at holde en pensel i hånden. Her kan langt de fleste være med. 

Materialer:
- Hvid neglelak til base
- Akryl maling i sort og rød (hvis du hellere vil bruge neglelak, så kan man også sagtens det)
- Pensler, to størrelser, en meget tynd og en alm tynd, de må meget gerne være runde og ikke flade
- Baselak og Toplak

Fremgangsmåde:
Start med at lave en basis manicure med din baselak og hvide lak. Når lakken er helt tør, maler man, med den alm tynde pensel, blomsterne på med den røde, mine blomster er bygget op med 3-4 blade, men man kan sagtens lave flere eller færre. 
Når man er tilfreds med mængden og placeringen af sine blomster, tager man den alm tynde pensel, eller evt et dotting tool, og laver en midte på blomsterne. 
Nu er det blevet tid til at tage den tynde pensel frem, med den laver man små streger mellem blomsterne og ud til kanten. Man tegner også små blade ud fra blomsterne, og rundt om den sorte midte laver man bitte små prikker.
Når man er tilfreds, venter man ca 1 min (medmindre man har fået lavet nogle tykke lag med akryl malingen, så venter man lidt længere), og så lægger man sin toplak på.  

- Maja 

0 kommentarer:

Send en kommentar