søndag den 14. juni 2009

Konad Nailstamping

Konad Nailstamping er en speciel måde at dekorere sine negle på. Med Konad er der rig mulighed for at udtrykke sin personlige stil eller sit humør. Der findes et utal af mønstre man kan overføre til sine negle. Mønstrene kommer på prægeplader, som er runde metalskiver med små fordybninger som udgør mønstrene. De kan købes hos enkelte netforhandlere, men er ikke helt billige at anskaffe sig. Hvis man har mod på det kan man bestille dem fra USA, hvor vi bestiller det meste af vores udstyr fra, på head2toebeauty.com.

Trin1:
Læg den lakfarve som du vil have under det du stempler på, altså din baggrundsfarve.

Trin2:
Børst lidt neglelak på prægepladen, på det mønster du vil have på neglen. Der skal bare nok på til at dække mønstret.
Du kan her vælge frit blandt dine forskellige neglelakker. Det behøver nemlig ikke absolut være Konads egne specielle neglelakker som bruges til netop stemplingen. De er dog nemmere end alm neglelak at arbejde med fordi de er så tyktflydende.
Trin3:
Brug din skraber til at skrabe neglelakken af, i én flydende bevægelse, hvor skraberen hælder ca. 45grader, så al den neglelak som ikke er nede i fordybningerne bliver trukket af.

Trin4:
For at få overført mønstret til neglen tager man stempleren som man trykker en gang ned over mønstret. (får du ikke hele mønstret med op, må du starte forfra)
Hvis der er kommet til ekstra neglelak med på stemplet eller du kun vil have en lille del af mønstret, kan du forsigtigt med en neglelakfjerner-vædet vatpind fjerne de ting du ikke vil have med på neglen.

Trin5:
Nu skal mønstret så overføres til neglen, dette gøres i en rullende bevægelse fra f.eks. højre mod venstre.

Trin6:
Nu skal der toplak på, hvis ikke man afslutter med toplak her, vil mønstret lynhurtigt falde af. Det er meget vigtigt ikke at køre flere gange igennem det påstemplede mønster, da det så bliver udgnidet. Sørg for at du har fået nok toplak på penslen og pensl lakken på uden at køre over det samme sted 2 gange.



Når man først har prøvet det et par gange er det ingen sag, og faktisk rigtig sjovt, især fordi det giver så mange muligheder. Der findes over 60 forskellige prægeplader, så det er bare med at komme igang.

Man kan købe tingene nævn i indlæget følgende steder: Head2toebeauty.com, Aromatique.dk og Chekos.dk

-Maja

3 kommentarer:

Sille sagde ...

Hej, behøver man at bruge special lak til stamping eller kan man godt bruge helt almindelig grund lak på pladen?? :)

Unknown sagde ...

Hej piger - hvis I søger billige prægeplader (som er af en lige så god kvalitet som Konads) så kan jeg henvise til min annonce på Trendsales. Jeg sælger mange superfede prægeplader og har også stempler og skrapere:

http://www.trendsales.dk/listings/bundlemonster-konad-fa-print-pa-dine-negle-hurtigt-og-nemt/27763774?pn=1&track=1&rt=ssr&search=bundlemonster&status=1

1-10 plader: 18 kr. pr. stk.
11 plader eller derover: 15 kr. pr. stk.
Stempel og skraper: 20 kr. pr. sæt.

Køber betaler porto (min 8 kr. for 1-5 plader).

Kig forbi og send mig en mail, så sender jeg dig billeder af alle de plader jeg har. Derudover sender jeg også en liste over velegnede alm. neglelakker som kan bruges til nail stamping - så slipper I for at købe Konads dyre.

Bedste hilsner
Mette

Unknown sagde ...

Hej piger - hvis I søger billige prægeplader (som er af en lige så god kvalitet som Konads) så kan jeg henvise til min annonce på Trendsales. Jeg sælger mange superfede prægeplader og har også stempler og skrapere:

http://www.trendsales.dk/listings/bundlemonster-konad-fa-print-pa-dine-negle-hurtigt-og-nemt/27763774?pn=1&track=1&rt=ssr&search=bundlemonster&status=1

1-10 plader: 18 kr. pr. stk.
11 plader eller derover: 15 kr. pr. stk.
Stempel og skraper: 20 kr. pr. sæt.

Køber betaler porto (min 8 kr. for 1-5 plader).

Kig forbi og send mig en mail, så sender jeg dig billeder af alle de plader jeg har. Derudover sender jeg også en liste over velegnede alm. neglelakker som kan bruges til nail stamping - så slipper I for at købe Konads dyre.

Bedste hilsner
Mette

Send en kommentar