fredag den 7. august 2009

Water Marbling

Vand-marmorering som det kaldes på dansk laves ved at dryppe neglelak i vand og med en pind forsigtigt lave marmorering i ringene.
Dette voldte Sussi og jeg store problemer på vores neglelakdag, det lykkedes kun en eneste gang. Nu har vi fået et tip, som gør det hele meget nemmere, man skal bruge varmt vand, så undgår man, at neglelakken størkner så hurtigt.
Først har jeg fundet det frem, jeg skal bruge. For bedre at kunne tage billeder af det har jeg valgt at lave det på kunstige negle. Det er fint muligt at lave marmoreringen på sine egne negle, det sviner bare en del mere :)

Jeg har i denne omgang brugt:
Falske Negle
Tandstikker
Elefantsnot
2 forskellige neglelak-farver, nr. 31 fra depend (hvid) og Fasionista fra H&M (Lilla)
Et lille bæger med varmt vand

Jeg gjorde alle neglene klar fra starten ved at stikke en tandstik i lidt elefantsnot og sætte det fast på bagsiden af de kunstige negle. Derefter gjorde jeg neglelakkerne klar ved at skrue låget løst, så det var nemt at dryppe lakken i skålen med vand.

For at lave ringene som set på billedet har jeg først dryppet en stor dråbe lilla lak i vandet, dernæst en hvid og så en lilla igen osv. Lakken flyder ud i vandet, man kan dryppe så mange ringe man har lyst til, og bruge så mange farver man vil, hvis det skal blive rigtig festligt.


Herefter tog jeg en tandstik, og med stor forsigtighed trak jeg mønstret i ringene. Dette mønster er lavet ved at trække fra den ene side til et punkt på den anden side, så man nærmes laver bølger eller dråbe-former i lakken.


Så sænkede jeg forsigtigt neglen ned i det mønster, jeg ville have på neglen. Hvis ikke man gør det meget langsomt, risikerer man at der kommer små luftbobler på neglene.
Når neglen er helt under vand, kan man forsigtig med endnu en tandstik fjerne al den overskydende lak, dette skal gentages, til der overhovedet ikke er mere lak i overfladen, specielt en gennemsigtig flade som gentagne gange kommer skal fjernes.


Neglen er nu klar til at blive løftet op af vandet, nu skal den have lov til at ligge og tørre inden den færdiggøres med et lag toplak.
Som man kan se på mine negle, er der også nogle med luftlommer, de kan dækkes med similisten eller anden pynt.

-Maja

10 kommentarer:

rijaH sagde ...

Hvor flot!! Og helt vildt kreativt :D

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

tak skal du have, når først man lige har fanget det, er det ikke særlig svært, og kun kreativiteten som sætter grænser.
mvh Maja

Lucy sagde ...

Thanks for the tutorial. Those nails are gorgeous.

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Lucy - Thank you for visiting our site. If you have questions or want help with translation please write us at

neglenymfer at gmail.com

Sussi

Anonym sagde ...

Jeg har ofte lavet det . så det første gang på youtube . og det er rigtig sejt,men det er altid så besværligt.. fordig at jeg bruger ikke falske negle , men mine egne.

Anonym sagde ...

det er bare super NICE!! i er for seje!<3

kh Anne-line og Emma

Anonym sagde ...

Tak for tippet prøvet ellers men var vist for kold ;-)


Kh seqi (solskin) fra grønland

Anonym sagde ...

Tak for tippet det ser så flot ud glæder mig til at se det når jeg selv gør det!

Anonym sagde ...

HJÆLP jeg prøver og prøver, den første dråpe breder sig men det gør de andre ikke, heller ikke vist jeg ryster lidt med koppen, hvad gør jeg forkert .-(

Anonym sagde ...

Hej med jer - fed blog, jeg har lige fundet det og jeg kan lide hvad jeg ser ;)

Med hensyn til water marbling så har jeg lige et spørgsmål. Hvis man vil tage ét negl ad gangen, når man har dyppet neglen og man har fjernet det overskydende lak, man tager neglen op, hvad så med næste negl? Man kan ikke genbruge det der er allerede i vandet eller skal man lave en ny for hvert negle?
Mvh. Bebi

Send en kommentar