mandag den 29. august 2011

Leopard negle





Idag er dagen hvor en del af de universitets studerende starter på studiet enten igen eller for første gang. Min forlovede er også kørt afsted til sine første forelæsninger på dette semester. Det betyder også at jeg officielt er gået på barsel. Det skulle da fejres med nogle festlige negle, derfor har jeg lavet et leopard design her til morgen. Jeg er vild med leopardmønstre, og det er bestemt ikke første gang, jeg har lavet et og vist på bloggen, det er dog første gang i de her farver (tror jeg).
Først har jeg lagt en base på 3 lag af Inglot nummer 715, jeg brugte tre lag for at være sikker på, at den var helt dækkende. Det kan nogen gange være lidt svært med de næsten hudfarvede lakker.
Derefter tog jeg min lille pensel og lavede lidt tilfældige pletter med Chanel 469, som er min absolut ynglings chokoladebrune farve. Til sidst brugte jeg en nail-art pen til at tegne de sorte streger rundt om de brune pletter. Jeg bruge den også til at sætte lidt mindre prikker rundt omkring for at gøre effekten bedre.
For at slutte af har jeg lagt et lag seche vite toplak, husk at det er meget vigtigt at de sorte pletter er helt tørre, eller trækker man dem bare ud når man lægger toplakken på. Det giver nogle ikke så pæne sorte streger på neglene. Det kan man også se på langemanden, hvor jeg var lige utålmodig nok.

Billederne er desværre ikke de bedste, men det regner og er helt gråt udenfor, så lyset er ikke med mig - øv.

- Maja

1 kommentarer:

Ida sagde ...

Hvor er de virkelig fine.

Send en kommentar