onsdag den 9. november 2011

Dag 9: Guide - avispapir


Før jeg starter vil jeg gerne lige sige, at det er aller første gang jeg prøver dette, så bær lige over med mig. Jeg måtte snuse lidt omkring på nettet for at finde ud af hvad disse avis negle en læser havde ønsket var for noget. Jeg havde godt set dem et sted, men måtte lige se hvordan man egentlig gjorde.

Jeg synes faktisk det blev ok, selvom printet ikke blev så tydeligt som ønsket. Det kan være, at det avispapir jeg brugte ikke var helt optimalt. Jeg vil dog stadig gerne vise jer hvordan jeg gjorde.

Trin 1:
Brug underlak!

Trin 2:
Læg en lys farve på dine negle, så ser man det bedst (har jeg læst :D). Jeg valgte China Glaze - Light as air. Jeg brugte 2 lag for at få det til at dække helt. Derefter kom jeg toplak på. Det stod der ikke man skulle, men gad ikke vente på at lakken tørrede. Man er vel en smule utålmodig, ik!

Trin 3:
Da lakken var tør fandt jeg en flaske Isopropyl alkohol frem og kom lidt i et lille shot glas. Nok til at dække neglen når jeg stak fingeren i. Jeg har købt Isopropyl hos Matas, men det siges at ren alkohol. F.eks. vodka kan bruges. Jeg havde bare noget Isopropyl liggende. Jeg ved dog ikke om vodka er bedre.

Trin 4:
Jeg klippede på forhånd et stykke avis ud pr negl. Stort nok til at dække neglen helt. En negl ad gangen dyppede jeg så fingeren i glasset og tog et stykke avispapir, trykkede det på neglen, ventede lidt og tog det af igen. Jeg startede med 30 sekunder, som en havde skrevet, men det resulterede i at lakken opløste sig og satte sig fast på avispapiret. Ikke smart, så jeg prøvede mig frem og endte på en 5-10 sekunder. Måske derfor at mit print ikke er så tydeligt. Jeg skal helt klart prøve det igen en anden dag, når jeg har mere tid (og Hannah ikke er pylret :D)

Trin 5:
Til slut, da det var tørt,  kom jeg så et lag toplak på. Da det så var tørt, gik jeg ud og vaskede mine hænder... grundigt :D


En af vores læsere, Quyen, har prøvet at lave disse avispapir negle med vodka og på en lidt anden måde. Klik her for at se.
Sussi

5 kommentarer:

Quyen sagde ...

Jeg har også lavet avistryk på neglene før. Dog brugte jeg vodka og gjorde med en lidt anden metode. Jeg havde noget vat med vodka på, som jeg duppede på avis-stykkerne, som jeg holdte om neglene, hvis man kan sige det sådan.

http://toquyenhoang.blogspot.com/2011/04/who-needs-newspaper.html
^et link til resultatet, hvis du har lyst til at se. :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Quyen.. super! tak, det kunne være jeg skulle prøve din metode. Jeg ligger lige et link ind til din side, så andre kan se :D

Sussi

Sofie sagde ...

Følg evt. hende hers guide - http://daniellabandholtz.blogspot.com/2011/10/diy-paper-nails.html

hun har også lavet en video - http://daniellabandholtz.blogspot.com/2011/10/diy-paper-nails-video.html

Hendes resultat er meget bedre :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Sofie.. det er samme fremgangsmåde jeg har brugt :D

Sussi

Anonym sagde ...

Man kan også bruge vindusrens, det giver et meget tydeligt resultat - hvis man nu ikke lige har Isopropyl eller vodka stående ;)

Send en kommentar