lørdag den 8. juni 2013

Nail Art: Water decals - fjer


Dagens manicure er lavet med den skønne blå neglelak Cuckoo Pint Blue fra Appeal4 som base. Ovenpå har jeg lagt en fjer på hver negl. Det er noget så simpelt som water decals. Jeg ved ikke umiddelbart hvad de hedder på dansk. Det er næsten ligesom et klistermærke, bortset fra at man kommer det i vand og sætter det fast på neglen. Man kan flytte det rundt på neglen indtil man er tilfreds med placeringen. Det lægger sig også perfekt og plant på neglen modsat klistermærker, hvor der tit også kommer en kant fordi klistermærket er lidt tykkere.

Man kan få disse water decals (må finde det danske navn) med tusindvis af motiver på b.la ebay til ingen penge. Jeg har købt disse til et par kroner for et ark hvor der nok er til 10-20 manicurer og 4 forskellige slags fjer. Jeg kan desværre ikke huske hvad sælgeren hed, men søg efter water decals på ebay, så kommer der en masse frem. Det kan godt betale sig at købe flere fra samme sælger, så slipper man for alt for meget fragt.

Fremgangsmåde:(kan variere alt efter type, men der medfølger som regel vejledning)
1. Klip rundt om designet og tag det øverste plastik af.
2. Tag en skål med vand, tag evt en pincet og bevæg designet under vand i 10-15 sekunder.
3. Tag designet op og brug en finger til at glide det af baggrundspapiret.
4. Placér det på neglen og skub det på plads.
5. Lad neglen tørre og afslut med toplak.

Sussi

(Appeal4 lakken er send til os som gave)


1 kommentarer:

SANNE sagde ...

De hedder noget så simpelt som vandoverføringsmærker på dansk, og de har eksisteret i mange år. I gamle dage brugte man dem på møbler og biler og motorcykler, så lakerede man over dem med klar lak. Jeg havde en barneseng for 45 år siden med de fineste billeder på. F***, jeg lyder gammel nu, men det er jeg jo nok osse', suk! ;)

Send en kommentar