tirsdag den 26. august 2014

Nyheder: Ciaté Haute House.



I dag har jeg en nyhed fra Ciaté til Jer. Det er et box sæt med 5 mini lakker i efterårets farver. Ciaté skriver selv om produkterne, at de er silkebløde nuancer og inspireret af luksuriøse lingeri brands. Det lyder lækkert. I boxen er der følgende farver;

Knee High - mørkeblå 
Sass Pot - dyb lilla
Tickle my Fancy - blålig grøn
Can Can - Bordeaux
For the Frill of it - rødlig guld

De skriver også om produkterne at de alle kan påføres med kun 1 lag. Det er jeg lidt uenig i, men det kan du læse mere om længere nede. Nu til billeder af de lækre lakker.


Knee High er denne super lækre dybe kongeblå farve. Den  har det silkebløde look og den skinner smukt. Jeg har ikke brugt toplak på den, så det man ser her er det man får. Man kan se på flasken på billedet, at den nærmest lyser indefra og det kan i den grad også ses på neglene. Endnu mere i virkeligheden end på billederne. Det var lidt svært, at få det flotte silke look med på kameraet. Jeg har brugt 1 lag af Knee High. Dette er en af mine favoritter fra denne mini kollektion og jeg kunne sagtens købe en backup i stor størrelse.


Sass Pot er endnu en af mine favoritter i denne kollektion. Det var desværre også den var var sværrest at fotografere, så den kom til sin ret. Heldigvis fangede jeg lyset i lakken i flasken, ligesom på Knee High og forestil dig, at den også ser sådan ud på neglene. Man kan ane det lidt på neglene på disse billeder, klik evt på det og se det større. Jeg har 2 lag på her og ingen toplak. Og som jeg skrev oppe foroven var jeg uenig med, at de var 1 lags lakker. Jeg tog et billede af mine negle efter 1 lag og selvom det ser ud til, at der er langt til fuldt dækkende, så kom 2. lag til at se ud som på billederne herover alligevel.


På trods af, at Sass Pot ikke holder hvad den lover mht 1 lag, så er den stadig en super smuk farve. Desuden er det normalt for mig, at påføre 2 lag uanset hvor meget en lak dækker, nemlig i forhold til holdbarhed, så jeg ser det ikke som værende et minus.


Tickle my Fancy er ifølge Ciaté en smaragdgrøn farve, men jeg synes at den blå undertone gør den lidt grålig i mit lampelys. Den minder mig lidt om en duochrome hvor man kan se begge farver samtidig hele tiden. Jeg synes det er lidt anerledes. Den tørrede en anelse mat, og jeg viser den her uden toplak, men den ville helt klart se endnu bedre ud med et lag skinnende toplak. Denne her var også en 1 lags lak og nem at påføre.


Can Can er en bordeaux lak med det lækre silkebløde look. Den var også svær at fotografere, men igen kan man se effekten mere i flasken. Det er som om lyset ikke rammer neglene helt i den rigtige vinkel. Denne var også 1 lags og nem at påføre. Jeg tror klart, at denne vil blive en favorit til jul for mig. Jeg kom i hvert fald i jule stemning (ja lidt tidligt måske) da jeg prøvede denne.


For the Frill of it er den sidste af de 5 og den af dem, som har den sjoveste farve. Ciaté beskriver den som flydende guld, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal kalde den. Den har en rødbrun base med guld shimmer. I noget lys ser den rød ud, i andet guld. Jeg ved ikke helt om jeg kan lide den eller ej. Det var også en af dem, som ikke dækkede ved 1 lag, men denne er også den lyseste af de 5, så det var forventet. Jeg har 2 lag på på billederne, og trods megen omhyggelighed, så kan jeg se nu, da jeg har croppet billederne, at der er en bar plet (helligdag) på min ringefinger. Den kunne så måske godt bruge et 3. lag. I får også lige et billede af hvordan den ser ud med 1 lag.


Alt i alt er det en lækker kollektion med variationer af mine yndlings efterårs farver. Jeg var engang kun til creme finish lakker uden noget som helst shimmer eller noget, men disse, især Knee High og Sass Pot og deres lysende shimmer har ramt mig lige i lakhjertet. Trods at et par af dem ikke lever op til 1 lag for fuld dække, så er det mig ligegyldigt.

Lakkerne her kan købes i bl.a Magasin, Salling og Bahne fra denne uge og sættet koster 195,-. Alle farverne kan dog købes i fuld størrelse til 95,-, så hvis du ligesom mig har set dig varm på 2 af farverne og vil have rigeligt til efteråret, så er der mulighed for kun at "nøjes" med favoritterne.

Til sidst får I lige et billede jeg tog da jeg var færdig med at teste, som jeg selv synes er ret sjovt, nemlig et billede af de papirslapper jeg bruger til at fjerne lak med, så I kan se baserne i lakkerne tydeligere.


Sussi

(produkterne i dette indlæg er tilsendt fra PR firma, men meningerne er mine egne)

1 kommentarer:

SANNE sagde ...

Jeg er også så forelsket i dem at jeg vil bruge resten af mit Magasin gavekort på et sæt. Perfekte efterårsfarver. :)

Send en kommentar