fredag den 7. november 2014

Fælles Fredag: Fan brush


Så blev det endelig fredag igen og tid til endnu en omgang Fælles Fredag. Dagens tema var et valg mellem Sugar Spun teknikken og Fan Brush penslen (ja pensel penslen doh). Jeg har prøvet Sugar Spun teknikken før, og synes at det tager laaaaaang tid, fordi man skal vente og røre og vente og røre. Se evt. mit Sugar Spun forsøg her. Så derfor faldt valget altså på en design med Fan Brush, vi kan kalde den vifte penslen. Der er uendelige muligheder med denne pensel. Dette er bare én af dem.



Fremgangsmåde:
Jeg har startet med en lys base og givet den 2 lag. Det havde jeg egentlig ikke behøvet, da man ikke ser så meget af den. Dog er det vigtigt at den ser pæn ud i kanterne og dækker godt, da man vil kunne se netop det ved det færdige resultat.

Derefter har jeg dyppet min vifte pensel i lidt neglelak og trukket lak fra begge sider og ind mod midten og skiftet farve undervejs. Man kan evt bruge den lyse farve mellem hver farve for at få looket til at se lidt mere airbrush'et ud. Jeg gjorde det mellem de 2 mørke farver.



Rækkefølge:
Lyselilla, lilla shimmer, lyselilla mørkeblå, lilla shimmer. Men man kan gøre som man har lyst. Hvis man vil starte på en mørk baggrund og bagefter have en lys lak ovenpå, kan man med fordel bruge hvid imellem for at få den lyse farve til at stå mere frem.


Jeg har brugt:

Essie - Sure Shot og No More Film (De er fra Resort 2012 kollektionen og købt i en mini kollektion på Ebay.com)
China Glaze - Light as Air (købt på Transdesign.com)
Clean-up og Fan/vifte pensel (købt i sæt på Ebay.com)
Dappendish, til acetone (købt på Ebay.com)
MoYou toplak (kan købes hos MoYou her)
Jeg har også brugt en vatrondel med acetone på, til at rense penslen imellem farverne.
Jeg har IKKE brugt den gule, det var en fejl.:P

Det var alt fra mig. Ha' en fantastisk god weekend. Og og og et kæmpe TILLYKKE til Katja fra Pudderdåserne med de to små tvilling drenge, Niels og Jakob!

Sussi

Husk lige at tjekke hvad de andre har fundet på i dag.







0 kommentarer:

Send en kommentar