onsdag den 8. januar 2014

Not so cool - CoolCos

Jeg har længe tænkt på at skrive dette indlæg, men tiden har ikke rigtig været til det. Nu har jeg dog valgt at skrive indlægget, fordi jeg lige har lidt tid til at skrive, og fordi jeg gerne vil dele min oplevelse med jer.

Sagen er den, at jeg for et par måneder siden var på shoppetur på Fisketorvet, hvor jeg stødte ind i en lille make-up butik ved indgangen - CoolCos. Butikken bugnede af farvestrålende make-up og neglelak, og udefra kunne jeg se at priserne lå i den lave ende. Jeg skyndte mig ind i butikken, og til min store fornøjelse var der en helt fantastisk regnbue af neglelak-farver. Et kort øjeblik troede jeg, at jeg var kommet i himlen, jeg ville købe dem allesammen, og til kun 29,- var det ikke urealistisk at samle dem allesammen. Men jeg begrænsede mig og valgte et par stykker, som jeg gerne ville købe. 
Jeg købte neglelakkene og kom hjem for at prøve dem. Jeg var meget spændt på hvordan kvaliteten ville være, i forhold til prisen. Den var GOD, og jeg havde med det samme lyst til at foretage endnu et besøg i CoolCos, denne gang for at indkøbe lidt flere neglelakker, og tage lidt billeder, så bloggen kunne lave en anbefaling af butikken. 

Da jeg kom ind i butikken, gik jeg mig med det samme til ekspedienten, som dog havde ret travlt med en længere venindesnak. Jeg ventede tålmodigt og til sidst stoppede de med at snakke, vendte sig mod mig og havde lidt en attitude af, at jeg var i vejen. Men jeg skubbede tanken til side, og præsenterede mig selv, som værende blogger på Neglenymfer.dk. Jeg fortalte, at jeg havde prøvet neglelakkerne og at jeg rigtig godt kunne lide dem. Jeg fortalte hende, at fordi jeg så godt kunne lide neglelakkerne, ville jeg gerne skrive et indlæg om butikken på min blog. I den forbindelse ville jeg gerne have lov til at tage lidt billeder af deres neglelak-samling, så I (læsere) kunne få en ide om de mange neglelakker i fantastiske farver, der var i sortimentet. 
Til min store overraskelse, blev ekspedienten tilsyneladende vred over min henvendelse, jeg blev skældt ud over at ville tage billeder, for den slags måtte man OVERHOVEDET ikke i deres butik. Jeg følte mig meget overrumplet, og blev ret paf over reaktionen. Det har jeg aldrig oplevet før. Selvom jeg forsøgte at forklare hende at det jo var en slags gratis reklame, ville hun slet ikke høre tale om noget som helst, de var ikke interesserede i den slags.

Jeg forlod butikken uden at købe noget, og men en rigtig øv følelse. Jeg vil bestemt ikke anbefale at hande derinde. Sjældent har jeg følt mig så forkert i en butik, på trods af at jeg var den eneste kunde derinde (ud over veninden), følte jeg at min blotte tilstedeværelse i butikken var ubelejligt. En rigtig ærgerlig oplevelse. 

Måske havde ekspedienten bare en dårlig dag, men jeg sidder i hvert fald tilbage med en rigtig træls følelse omkring den måde at behandle kunder på. Jeg håber at jeg bare har været rigtig uheldig, men jeg ønsker i hvert fald ikke at handle et sted, som ikke har sin kundeservice i orden. 

- Maja

8 kommentarer:

SANNE sagde ...

Hun er da slet ikke klar over hvad hun er gået glip af! Jeg kender ikke butikken, men lad os håbe at det bare var hende som var dybt uprofessionel. Men ærgerligt for dig.

Johanne sagde ...

Okay, hvor er det bare en sur oplevelse, du har haft :( De skød sig selv godt og grundigt i foden der.

Der er også en CoolCos-stand i Rødovre Centrum, og jeg er som helhed godt tilfreds med servicen. Jeg har efterhånden købt en del neglelakker derfra og har også været positivt overrasket, så overordnet set vil jeg klart anbefale butikken i Rødovre Centrum - men holde mig langt væk fra den i Fisketorvet :)

Lykke sagde ...

Jeg oplevede faktisk den samme ligegyldighed med kunden da jeg var i den nu lukkede butik på købmagergade i københavn.
Nogle af deres produkter er nu gode, men deres kundedervice er rigtig ringe.

godtpolstret sagde ...

Jeg har brugt den lille butik i Rødovre Centrum en del gange. Pigerne (ja det er med vilje jeg kalder dem pigerne og ikke kvinderne) der er meget søde og flinke til at besvare spørgsmål m.v. Jeg har da oplevet at de har stået og talt med veninder/bekendte men aldrig så det har virket som en afvisning. Jeg er rimelig allergisk over for dårlig/manglende service, men har ingen problemer med den butik. Så prøv evt. der:-)

Anonym sagde ...

Ej de er da for dumme hvis de siger nej til at få lidt gratis reklame!
Nogle butikker behandler virkelig deres kunder dårligt og de skyder sig selv i foden når man tænker på, at de jo ikke kan undvære at have kunder..

Jeg forstår godt du ikke har lyst til at gå derind igen!

- Smil fra Pigepaatvaers
(http://pigepaatvaers.blogspot.dk)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Tak skal I have. Jeg tænker også at det må være deres tab, den form for kundebehandling styrker ikke ligefrem butikkens ry.
Jeg vil helt sikkert prøve en af de andre butikker, og så håber jeg, at de har en bedre kundeservice ;)
- Maja

Unknown sagde ...

Det minder mig lidt om det med at OPI i begyndelsen ikke var glad for brugte deres billeder på blogs. Det er fjollet, for det er jo, som i påpeger, gratis reklame for dem.

Jeg har ikke en CoolCos i nærheden, men den i Odense var jeg i en enkelt gang i forbindelse med bloggertræf, og der virkede de ikke afvisende overfor billeder... eller også kom vi bare som en flodbølge af bloggere de ikke kunne holde ude, det ved jeg selvfølgelig ikke. Stemningen havde måske været en anden, havde jeg været alene, men jeg tror det nu ikke umiddelbart. Men det lyder da som en rigtig sur oplevelse du har haft. Så er spørgsmålet jo om det var pigen, eller butikken den er galt med, men surt er det. Og dumt fra deres side ^^"

// Janni aka Gulde <>< Gulde.dk

Unknown sagde ...

BANG! Der skød de sig selv i foden - ærgerligt for dem!
Jeg husker i hvert fald dette og vil nok bare holde mig til den i Rødovre, som jeg endnu kun er gået forbi, men det kan da være jeg lige skal give deres lakker lidt opmærksomhed næste gang jeg er i RC ;-)

Send en kommentar