tirsdag den 29. april 2014

Sommer klare fusser.


Hvor dejligt er det ikke lige, at kunne sidde på sin terrasse og nusse om sine fusser, så de kan blive klar til den første holo lak. Jeg må indrømme, at jeg forsømmer mine fødder i de koldere måneder på året, så der skal ekstra pleje til, at få dem klar til sommeren. Derfor har jeg nogle tricks til hvordan de bliver pæne at se på igen.

De remedier jeg bruger (se billede ovenover) er:

Origins - Foot Rest
Matas - Fodcreme
Matas - Fodfil
Pimpsten
Revlon - Negleklipper (ikke på billedet)
Neglebuffer og fil (ikke på billedet)
Korte tennis sokker (ikke på billedet)

Origins Foot Rest har jeg haft i lang tid og ved ikke om de er i sortiment længere, men jeg elsker den og håber, at når jeg løber tør, at jeg kan få den igen. Den har en dejlig behagelig effekt. Jeg kommer en lille håndfuld i et vandbad med varmt vand og dypper fødderne i i ca 10-15 minutter.



Derefter tager jeg min grove fodfil fra Matas. Den har 2 sider med forskellige grovheder fil og filer det meste af min hårde hud af. Derefter tager jeg den fine side og til sidst fjerner jeg død hud fra fødderne med min pimpsten. Jeg har naturligvis den fod jeg ikke arbejder på nede i vandet.

For at neglelak skal se pæn ud på neglene, bruger jeg min negleklipper til at rette neglene og filen til at finpudse. Til sidst giver jeg neglene en tur med bufferen, så de værste riller forsvinder.

Det vigtigste trin for mig, er nok det sidste hvor jeg kommer en ordentlig gang Matas - Fodcreme på tæerne og masserer det godt ind og kommer mine tennis sokker på. Det sidste trin gør jeg normalt ved sengetid, så cremen har hele natten til at blødgøre mine fødder. Sokkerne giver fødderne varme og beskytter samtidig lagen og sengetøj mod den overskydende creme. Fusserne føles bare super lækre dagen efter. Det kan klart anbefales at gøre dette, især aftenen/natten før en fest, så ens fødder ser lækre ud i ens yndlings sandaler/stiletter.



Jeg vil naturligvis vise Jer slutresultatet af mit sommer-klar ritual, når de er klar. Måske skal jeg lige gentage sidste trin en gang mere før jeg er tilfreds med resultatet. Og så må jeg også lige bestemme mig for hvilken holo der skal på som den første i år. Der er altid kun holo lakker på mine tånegle. Nogle forslag?

Sussi

2 kommentarer:

SANNE sagde ...

Makeup Stores SIW, den lyseblå ultrasmukke holo, hvor der er virkelig meget holo effekt, :)

Negle Nymferne - Maja og Sussi sagde ...

Åh ja. Den havde jeg også på forrige sommer. Man kommer hele tiden til at stå og kigge på dem.

Sussi

Send en kommentar